Gebruik hockeyballen en ballentassen

Communicatiecomm. 9 Maart

Gebruik hockeyballen en ballentassen

Nieuws afbeelding

Aan het einde van het winterseizoen zijn alle trainingscontainers in de locker room weer klaargezet met in iedere container de juiste en het juiste aantal hockeyballen. De containers waren goed en compleet gevuld, maar helaas lag binnen een week alles weer door elkaar. Vervelend voor alle gebruikers en zeker voor alle trainers die niet direct beschikking hebben over juiste materialen.

De materiaalcommissie ziet een aantal dingen misgaan in het gebruik. Zo verliezen we per jaar 700 tot 800 hockeyballen. Deze worden wel vervangen maar dat kost extra geld. Daarom wil de materiaalcommissie nogmaals wijzen op de 'regels' voor het gebruik van hockeyballen en ballentassen bij Tempo.

Trainingen

Ieder veld heeft zijn eigen container met materialen. Per veld kan dit anders zijn. Denk aan dimpel ballen en gladde ballen, maar ook het aantal ballen is niet altijd gelijk. Om te voorkomen dat dit door elkaar wordt bewaard, gelden de volgende afspraken:

·       Laat de ballentas van het team achter in de lockerroom of neem deze afgesloten mee in de keeperstas, als deze meegaat naar het veld.

·       Ben jij het eerste team voor de training? Neem altijd de hele én juiste container mee naar het veld. Boven de container en op de binnenkant van de containerklep staat in grote lijnen beschreven wat in die container hoort te zitten. Ook geeft een plattegrond aan bij welk veld de container hoort.

·       Sla je een bal het veld uit? Haal deze dan gelijk op of aan het einde van de training.

·       Ben jij het laatste team voor de training? Zet de container terug in de lockerroom op de juiste plaats. Zorg dat er géén losse ballen in de container zitten en ook géén hesjes.

Inspelen voor de wedstrijd

·       Ieder team heeft aan het begin van het seizoen een eigen ballentas gekregen met daarin voldoende ballen om vóór de wedstrijd in te spelen.

·       Verzamel ná het inspelen en dus vóór de wedstrijd alle ballen in de ballentas en ruim deze op. Zo raak je minder ballen kwijt en het is veiliger (voorkomt dat een rennende speler buiten de lijnen op een losse bal stapt).

·       Laat alle ballentassen in de containers op wedstrijddagen. We willen niet dat containers in de lockerroom in het weekend op slot moeten.

Mocht je een training geven en de container heeft niet de juiste materialen, laat ons dit dan weten. Stuur een mail naar [email protected]. Zo krijgen we een beter beeld als het fout loopt en kunnen we teams er gericht op aanspreken. Ideeën hebt om dit handiger te regelen? Die zijn van harte welkom. We horen of lezen graag van je.

Met sportieve groet,

Materiaalcommissie, MH&LC Tempo